maandag 11 september 2017

Weekje Frankrijk

Vorige week zijn wij nog een weekje naar Frankrijk geweest.
Dit jaar hebben we de vakantie in tweeen gesplitst.
In juni zijn we naar Denemarken geweest en nu dus naar Frankrijk.
Wij hebben daar familie wonen waar het goed toeven is.
Een kleine impressie.




Deze ezel werd elke dag ''uitgelaten'' door zijn baas, een ongeveer 80 jaar oud frans boertje.
Hij ging elke dag een stukje lopen met de ezel, soms ging er ook een kip mee, zo leuk.


Lekkere druiven geplukt

Wilde cyclaampjes, ik heb er een paar mee naar huis genomen. Ik hoop dat ze aanslaan!

Het was al wat herfstig

Lekker poedelen in de Loir

Samen van een biertje genieten (0%)

Een van de vele caves

Weer naar huis

13 opmerkingen:

  1. heerlijk toeven daar Petra, en lekker weertje, wat een zalig plekje met die mooie huizen, ik zou er zo naar toe willen :-)
    ehhhm je weet dat je een dikke boete kan vangen van 240 euro voor die bloemetjes hé * andere kant op kijk * :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog veel meer meegenomen, stekkies en zaadjes haha
      We zijn toch een Europa Dien? Enniewee we zijn niet aangehouden gelukkig want ik had ook nog drank mee, of mag dat wel??

      Verwijderen
  2. Goed toeven als ik de foto's zo bekijk! Een klein beetje onder protest naar huis zo te zien;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je hebt heerlijk gehad in Frankrijk. Gelukkig was mooi weer. Je hond vind wel lekker in de water gaan. Kastanje zie nou overal. Echt herfst weertje geworden. Leuke foto's. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plaatjes...!
    Heerlijk genieten, zo'n weekje er op uit...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Petra,

    ja... dat is nog eens een leuke impressie van een leuke vakantie in een leuk land.
    Ik ben ook gek op Frankrijk en dat boertje... daar zou ik lekker bij mee lopen.
    Als hij dat zou willen natuurlijk... Ia ia...
    Gek op ezeltjes!

    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wandelen met een ezel heb ik een paar keer gedaan, ben dol op die beestjes en ja kip mee, die beestjes zijn dol op menselijk gezelschap.
    De film; ik had van ieder gehoord dat hij goed was maar ik vond hem zelf niet zo goed dus ik snap je man wel. ;-)
    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt en ziet eruit als een heerlijke ontspannen vakantie. Die cyclamen, wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja heel speciaal met ezel en kip op wandel
    Mooie reeks

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke foto's maar waar in Frankrijk is dat? Zo te zien kan het overal zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is in Vallee du Loir, departement Sarthe

      Verwijderen
  10. Lekker, een weekje naar la douce France (-: Ik had zo met je meegegaan...
    Ik heb zowel rond de Loir als de Loire gefietst, maar heb het verschil niet onthouden. Leuk verhaal van dat oude baasje die zijn ezel mee uit wandelen neemt. Eerst dacht ik dat ik een foto van de Magnolia zag, maar dat kán natuurlijk helemaal niet.
    Jullie hebben genoten. Fijn!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen