vrijdag 4 augustus 2017

Teunie

Kennen jullie Teunie al?
Sommigen denk ik wel.
Teunie heeft ook een blog, Eenvoudig leven.
Teunie heeft een groot gezin, ze heeft een stuk of 10 kinderen waarvan er al 2 de deur uit zijn.
Teunie is een hele ijverige vrouw.
's Morgens staat ze vaak om 5(!) uur op om brood te gaan bakken of de was weg te strijken.
Ze heeft een heel druk huishouden waar van alles gebeurt.
Ook geeft Teunie bakworkshops en heeft ze een webwinkeltje waar je kruiden e.d. kunt bestellen.
Elke week gaat ze naar de markt voor kilo's fruit en groente waar ze jam en weet ik wat allemaal nog meer van maakt.
Op het ogenblik heeft ze haar schoonmoeder in huis die herstellende is.
Teunie draait haar hand daar allemaal niet voor om!
Ik voel me altijd een luie vrouw vergeleken met Teunie ;-)
Als ik haar blog heb gelezen ga ik snel aan het werk haha.
Echt een aanrader om eens te lezen, vooral als je niet vooruit te branden bent.
Dus leestip van mij:
eenvoudigleven.blogspot.com

Het volgende liedje is voor mijn moeder, die dit zo mooi vindt!
Ik denk dat Teunie dit ook wel kan waarderen.
Het liedje Halleluja is van Leonard Cohen, gezongen door Nick Schilder.





9 opmerkingen:

  1. Lees er ook graag. Een hele ijverige vrouw waarbij ik me ook altijd een ontzettend lui mens voel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee ik ken haar nog niet al kom ik wel eens reacties van haar tegen bij andere bloggers. Bezig bijtje hoor en dan ook nog zulke lange logjes schrijven.
    het bewijst maar weer dat een mens veel kan als de wil er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend lied....!
    Fijn weekend meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef, wat een ijver. Prachtig nummer. In 2012 deed het mee met Zwijmelen op zaterdag. Trees' bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. knap hoor Petra, ik ben al moe bij het lezen van het eerste blog :-) djeez.. sommige mensen bezitten over een oerpower... mijn moeder was ook zo'n vrouw, waar er 10 kunnen eten kunnen er 11 eten etc.. ouw moeder boft ook met zo'n dochter die zo'n mooi lied voor haar uitkiest, onderschat jezelf niet hé...
    werken is leuk, maar genieten... dat is een kunst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wordt ook altijd jaloers op de manier waarop de kinderen meewerken en het zelfs zelf aanbieden om wat te doen. Met 1 dochter is me dat destijds echt niet gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Petra,

    ahhh, wat een heerlijk lied is dat toch en wat zingt Nick het prachtig!
    Ik hou van zijn stem...
    Nou ben ik geen fan van Gordon, maar ik werd toch wel ontroerd om zijn ontroering en stille luisteren te zien...
    En Teunie??? Die mag op een bezoekje rekenen.
    Ik ga er meteen naar toe!

    Liefs van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wou Halleluja nog een keer horen... lekker meegezongen!
    En even bij Teunie langs geweest...
    Wat een enorme energie!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn die Nick en Simon toch leuk. Prachtig lied.

    BeantwoordenVerwijderen